dimarts, 21 d’agost del 2007

Let a spider run alive


Hi ha una dita que se'ls hi diu als nens anglesos quan són petits. Me la va dir la meva landlady un dia que vaig demanar-li què tenen els anglesos amb les aranyes. Havia sentit un home que havia dit categòricament i un punt irònic que "nobody kill spiders", ningú mata les aranyes. El que es fa és atrapar-les amb un pot, posar-hi un paper tapant l'entrada i llençar-les fora de la casa. Em va sorprendre i vaig pensar que hi havia una raó cultural per a aquest "amor" a les aranyes, així que vaig preguntar-li a la meva dispesera, Ms. Barbara. En un principi no sabia dir-me'n una raó, que és el que passa amb la majoria dels costums ancestrals, no saps donar-los una explicació. Aleshores em va dir que hi havia una dita. La que reprodueixo aquí sota.

"If you wish to live and thrive, Let a spider run alive."

La traducció literal és: "Si desitges viure i créixer, deixa una aranya córrer viva" Potser podria adaptar-se una mica millor mirant de conservar-hi la rima, "Si desitges créixer i viure, deixa l'aranya córrer lliure"

El cas és que a partir d'aleshores vaig adonar-me que hi havia teranyines per tot arreu, a la barana del pont que travessava cada dia, al retrovisor exterior del cotxe, evidentment als matolls i plantes dels jardins. Fins i tot vaig trobar el cos mort d'una aranyeta a la cortina de la meva habitació. Vaig sentir peneta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Què t'anava a dir...