dijous, 31 de juliol del 2008

Generació ics


Gràcies a un article al És folla aquesta premsa m'he assabentat que pertanyo a la generació X. És una denominació molt cool (pronunciat cul) tot s'ha de dir, però he hagut de buscar a sant de què ha de ser una X en comptes de, posem-hi... una W o una Z. Segons la Wikipèdia, s'anomena "generació X" a la gent que va néixer entre els anys 1970 i 1982, que van viure la seva adolescència als anys 80. Es caracteritzaren per ser uns joves transgressors, que trencaren amb la tradició de creure en Déu, fer l'amor dintre del matrimoni, i ser monàrquics. Jo em pensava que això de l'amor lliure venia dels anys 60 i que l'ateisme era més vell que l'anar a peu i resulta que és cosa de fa quatre dies... (amb la monarquia no m'hi poso, que després arriba i em clausuren...).

Tot i que saber que formo part d'aquesta generació m'ha fet sentir per uns segons una mena estranya de complaença, perquè vol dir que no sóc rareta, atípica i inclassificable, al cap de no res m'he adonat que sí que en sóc, de rareta, atípica i inclassificable. La generació X es caracteritzà per consumir drogues sintètiques, follar sense protecció, portar els cabells crepats i maquillatge exagerat, "hombreres" bestials. Li agrada la música Punk i el Grunge, el punk-rock...

Jo excepte les "hombreres" descomunals, ser atea i antimonàrquica... no m'assemblo en res més a la meva generació. Dec ser generació Xb o una cosa així. Jo era d'escoltar funky, amb els Cool & the gang, de la Tina Turner i la música negra en general. La meva vida, en general, era força sosa, la veritat. No vaig fumar mai ni un trist porret (ni tan sols cigarrets, per a desesperació del meu germà gran, que patia per la meva mania a automarginar-me de la vida social "normal"). Bé, diguem que vaig anar a un ritme força personal i intransferible.

I per què la lletra X? Suposo que qui va inventar el terme, que si no vaig errada va ser un escriptor anomenat Douglas Coupland, va pensar que la generació en qüestió havia fet creu i ratlla amb la generació dels seus pares, cosa que, per cert, fan totes les generacions... La incògnita ve ara: per què a la generació següent se l'ha anomenat "Y"? Poca imaginació, potser? I ara, quina generació és la que puja? En algun lloc he llegit "Generació Internet" o "Generació Messenger". Jo crec que és la "GeNrAcCiÓ fOtOloGG" FiRmaMeE pOrFaA tkkkkkkkkkk!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Què t'anava a dir...